12 juni 2007

Jill Mansell

Jag älskar "chick-lit" böcker! Så nu var det sagt ;) De är lättlästa, man drömmer sig bort ett tag och oftast är de roliga så man skrattar högt. Jag skulle inte vara jag om jag inte fällde en och annan tår också vilket oftast händer.

Om jag ska rekommendera en författare som skriver bra och rolig chick-lit så är det Jill Mansell. Jag har läst alla på holländska, möjligen ett par på engelska (kommer inte ihåg) och tyvärr finns endast en eller två översatta till svenska. Jag skulle ändå tro att de är roligast att läsa på engelska eftersom översättningen inte är lika rolig alla gånger
Visst kan man ofta gissa sig till slutet så det är väl inte direkt spännande men jag tycker det är underhållande och perfekta böcker för en lat dag i solen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjysst med några roliga böcker att ta med på semestern. Ska genast ut i de svenska pocket shoparna och leta efter dom. Sen får man väl se om man hinner läsa dom... har redan en hög av påbörjade, ej avslutade böcker.

Lotta sa...

Är också en chick-lit fan. Perfekt läsning när vardagstristessen är för stor och man behöver något uppiggande och lättläst.

Ska hålla utkik efter Mansell, fast tar det nog på engelska. ;)