12 juni 2007

Marian Keyes

När jag ändå är på ämnet så fortsätter jag. Marian Keyes är ännu en författare som skriver chick-lit och även hon väldigt bra sådan. Jag tror det var Nina som lånade mig den första boken (Vattenmelonen) och sen var jag fast. De flesta har jag nog lånat av Nina och jag är inte säker på om det var engelska eller svenska längre. (Hjälp Nina!)

Flera av böckerna handlar om en och samma familj med fem döttrar och så handlar det huvudsakligen om en av systrarna i de olika böckerna. Man behöver inte läsa dem allihopa eller i följd men det är definitivt roligare.

Även detta är roliga lättlästa böcker där jag såklart fällt en och annan tår ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vattenmelonen och en oväntad semester var mina första böcker med henne och är fortfarande mina absoluta favoriter av henne. Har läst alla jag kommit över. Någon som vet vilken hennes senaste bok är?