10 juni 2007

Camilla Läckberg

Eftersom jag precis kom på den här iden med en bokblogg så kommer det först lite blandade böcker jag läst sista tiden.

Jag börjar med Camilla Läckberg. Jag har läst alla hennes böcker och fastnade från första meningen jag läste. Hennes sätt att skriva och förklara gör att det känns som om man är _i_ boken.

Jag har inget negativt alls att säga om böckerna, ja kanske att de tar slut för fort. De är otroligt spännande och man kan knappt lägga ifrån sig dem. Erica och Patrik är två helt vanliga personer med fel och brister och man känner igen sig i deras "vardagsliv" vilket gör boken ännu bättre.

I varenda bok har det blivit likadant mot slutet, så otroligt spännande att jag knappt kan andas. Jag har läst så fort att jag snubblat över orden i ren iver att få läsa ut den. På samma gång vill jag inte att det ska ta slut. Nu när jag skriver om det kommer samma känsla tillbaka. En knut i magen, andan i halsen, hjärtat hoppar över ett par slag och ivern river för att komma framåt. En stor suck när boken slår igen efter jag läst sista ordet. En suck av lättnad att spänningen är över eller en suck av besvikelse att den är slut. Jag vet inte riktigt, kanske lite av båda.



3 kommentarer:

Millan sa...

Å vad skoj med en bokblogg! Precis vad jag behöver - lite bra lästips!

Måste erkänna att jag faktiskt inte har läst något endaste enda av Camillas Läckberg. Jag är skeptisk. Är inge vidare förtjust i deckargenren annars och sen tror jag att jag buntar ihop Camilla med Liza Marklund... och hennes böcker ger mig rysningar... av obehag. ;) men jag kanske är orättvis och borde ge mig på åtminstone en av Camillas böcker... eller? :)

Just nu läser jag James Frey's "Min vän Leonard", uppföljaren till "Tusen små bitar". Och efter den har jag bara en bok som väntar, så jag behöver bra boktips omgående! :D

Anonym sa...

Ja du vet ju hur galen jag ar i hennes bocker!! :)) Kommer nog hinna bli tokig innan hon far ut sin nasta bok....*laaaangtar* Kul med bokblog ,men jag fattar inte hur du hinner med -jag e impad!!! ;)

Pernillas blogg sa...

Visst skriver hon skitbra... jag har inte läst alla än tyvärr, men det ska jag göra... vad tycker du om Anna Jansson? har du läst ngt med henne????