10 juni 2007

Första inlägget

Igår började jag läsa en bok och när jag släckte lampan var den slut. Då började en liten tanke forma sig i mitt huvud. Jag älskar böcker och jag älskar att läsa om böcker varför inte starta en liten blogg där jag kan skriva endast om böcker. Tanken är att när jag läst klart en bok kommer jag att skriva om den här. Vad jag tycker och tänker om just den boken.

Eftersom jag både jobbar och tar hand om 2 barn så räcker ibland inte tiden till att läsa så mycket som jag vill men jag hoppas att jag ändå kommer att få till ett par inlägg här.

Tanken bakom bloggen är helt självisk ;) Jag vill ha någonstans att skriva om de böcker jag läser, göra listor på vilka böcker jag vill läsa etc. Det är inte meningen att jag ska recensera och ge ris eller ros men jag tar ändå gärna emot både boktips och kommentarer.

1 kommentar:

Lotta sa...

Vilken bra idé! En bokblogg...

Ska kolla in din nya blogg med jämna mellanrum. Vem vet, jag kanske kan få lite boktips. Fast skippa de holländska böckerna så är du snäll. :)