13 januari 2010

Bokåret 2009

Jag hann med 47 böcker förra året varav 20 var ljudböcker. Jag satt och tittade vilken som var den bästa men det är svårt.

Den bok som fick mig att skratta mest var iaf Potentsgivarna. Har ni inte läst den så säger jag bara: läs den!

Den som gjorde mig argast men även fick mig att gråta mest var nog Er komt een vrouw bij de dokter.

En annan som fick mig att gråta och som var väldigt rörande var Ut ur mörkret.

Jag upptäckte en författare jag aldrig hört talas om och som skriver otroligt fint och underhållande är Alexander McCall Smith. Fick mig även här många goda skratt. Så enkel men oj så rolig!

Jag ville gärna läsa böcker skrivna av holländska författare och måste ha valt de två sämsta. Ingen hit där. Ska leta vidare.

Nu ser jag fram emot ett nytt bok år och har en hel del böcker på listan. Ska bli kul!

1 kommentar:

Muntligt sa...

Tack för tipset. Jag tror jag prövar Potensgivarna.

//Michael