10 september 2008

Nya böcker

Varje gång jag är till Sverige så köper jag nya böcker. Jag får alltid lägga band på mig för att inte köpa mer. Det är iofs inte bara i Sverige. Egentligen varje gång jag går in i en bokhandel.

Den här gången efter min helg i Sverige kom jag hem med:
Sängläge - Sarah Bilston
Luftslott - Sheila O'Flanagan
Islossning - Barbar Voors
Blackout - Johanne Hildebrandt
El Choco - Markus Luttrman
Midvinterblod - Mons Kallentoft
Här och nu - Elisabeth Andersson

På flygplatsen i Amsterdam råkade jag köpa:
Het gesloten koninkrijk - Carmen bin Ladin

Och veckan före råkade jag beställa:
En de minnaar is - Jill Mansell
De gelukkige huisvrouw - Heleen van Royen

Den sista beställde jag för att jag kom på att jag nog aldrig läst en bok av en holländsk författare (fy på mig). Jag har läst böcker på holländska men inga som är skrivna av holländare. När jag frågade några holländare om tips på bra författare fick jag till svar att det inte finns några ;) Vi får väl se. Min första bok är iaf köpt och jag ska undersöka lite mer vad som kan vara värt att läsa. Just denna finns faktiskt översatt till svenska också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbart med så många nytillskott i bokhyllan! =) Ser fram emot framtida recensioner!