15 juli 2007

På andra sidan Venus - Elisabeth Andersson

Maria Bergman har ett prestigefullt jobb som nybliven redaktionschef på en av det kända förlaget Venus tidingar. Hennes chef är den orädda affärskvinnan Susannah Poirée Carlson, mäktig medialegend och manslukerska. Hon är dessutom Marias tidigare mentor. Men så plötsligt händer något.I takt med Marias framgångar i både karriären och kärlekslivet, blir hon ett allt större hot mot Susannah. När Maria inser att Susannah har blivit hennes värsta fiende är det kanske redan för sent.

Maria och en annan illa behandlad kollega börjar nysta i Susannahs bakgrund och upptäcker att hon inte har riktigt rent mjöl i påsen Är detta vad Maria behöver för att hämnas?


Den här boken fick jag gratis med en tidning jag köpte i Sverige. En tunn lättläst bok som jag nästan sträckläste. Maria är kvinna som vill göra karriär men är lite för bra tycker hennes egen chef. Helt ok bok men inte super. Det händer inte så mycket och jag satt och väntade på att den "stora smällen" skulle komma, men det blev en "liten smäll". Jag är nu inte någon karriärkvinna men jag kan tänka mig att det går till lite så här i den verkliga världen och det är nästan lite skrämmande tycker jag.

Det har kommit en andra bok av Elisabeth Andersson som heter Här och nu och handlar om Marias kompis Sofie och jag tänker nog läsa den ändå.




1 kommentar:

Pernillas blogg sa...

Har oxå läst denna, jag tyckte den var rätt bra... Visste inte att det kommit en till, så bra att du har koll :D