8 september 2008

I dina kläder - Jane Green

Utifrån sett har Vicky Townsley allt. Hon bor i London, har bra ekonomi, är snygg, singel och arbetar på den supertrendiga tidningen Poise! Men hon skulle ge upp allt för en man, barn och ett hus på landet komplett med trägolv och perenner.

Amber Winslow, å andra sidan, har allt det som Vicky vill ha. Visserligen på andra sidan Atlanten, men där finns hon med man, barn, hund, nanny och ett enormt hus. Hon tillbringar sina dagar med andra hemmafruar och de tävlar om vem som har de senaste märkeskläderna, dyraste vigselringarna och det häftigast inredda huset.

Men Amber är inte heller lycklig. Så när hon ser att Poise! Söker en läsare som vill byta liv med en glamorös journalist under en månad, sätter hon sig ner för att skriva en ansökan.

Aldrig kunde hon tro att just hon skulle bli vald.


Jane Green är ytterligare en chick-lit författare som jag gillar. Om man nu kan kalla chick-lit lite tyngre så tycker jag att Jane skriver lite tyngre än tex Jill Mansell. Janes böcker är ändå lite så att man kan känna igen sig. Jag tror jag läst ca 5-6 böcker av Jane Green men det var ett tag sen jag läste den senaste.

Denna gillade jag iaf och jag måste säga att jag nog kan känna igen mig lite. Inte för att jag lever i stort lyxigt hus med städhjälp och barnvakt. En garderob fylld med märkeskläder osv, men känslan att vilja göra något annat i en vecka eller två för att få perspektiv på livet är något jag skulle kunna tänka mig göra. Ibland blir man så blind att man inte ser vad man har precis framför näsan.

Iaf en rolig _väldigt_ lättläst bok som gav mig många skratt men faktiskt bara ett par tårar.

Inga kommentarer: