22 maj 2008

Försvunnen - Joy Fielding

Sju år har gått sedan Cindy Carvers man lämnade henne. Hon har inte riktigt kommit över det än. Särskilt inte som hennes egensinniga äldsta dotter Julia i samma veva packade sina väskor och flyttade till sin pappa. Men värre ska det bli när den förlorade dottern kommer tillbaka. En septemberdag efter en audition hos en känd Hollywood-regissör försvinner den farligt vackra Julia spårlöst. Under två dramatiska och orostyngda veckor som följer - en mors värsta mardröm - blir Cindy tvungen att ompröva sina relationer till sin omvärld. Gamla sår rivs upp och nya demoner släpps lös. Varje främling en tänkbar vän, varje vän en möjlig fiende.

En spännande bok tycker jag även om jag emellanåt irriterade mig på översättningen som inte var riktigt bra tycker jag. Ett oväntat slut med en väldigt stark mamma tycker jag. Vill inte avslöja för mycket men om man sköter situationen som den här mamman gjorde är man en bra mamma tycker jag.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra! En ny bokblogg! Trevligt. Kul att se att du också gillade Tusen strålande solar!