5 februari 2008

Bokfemman vecka 6

Hos Malin hittade jag något roligt som kallas Bokfemman. Varje vecka lägger Malin upp ett nytt ämne och sedan väljer man sina topp 5 i det ämnet. Kul ide tycker jag och hänger förståst på ;)

Veckans tema för Bokfemman är serier. Nämn dina topp 5 av serier.

* Millenium trilogin av Stieg Larsson måste bara hamna på min lista. Det är väldigt synd att de följande delarna inte kommer att skrivas.

* Irene Huss serien skriven av Helene Tursten. Jag har inte hunnit med alla delar än men av alla kriminalserier jag läst är nog detta den bästa.

* Annika Bengtzon i Liza Marklunds böcker. Det är länge sedan jag läste de första böckerna men de var väldigt bra. Var lite besviken på den sista, Livstid, men kommer givetvis att fortsätta läsa dem om det kommer fler.

* Denise Rudbergs böcker måste jag nog också säga. Hon har skrivit en full trilogi, Vänninan, Storlek 37 och OSA. I den andra trilogin har två böcker kommit ut, Jenny S och Matilde. Riktiga chick-lit böcker och jag fastnade för personerna i böckerna.

* Ok den sista får bli Anna Jansson böcker med Maria Wern som kriminalinspektör. Jag har blivit lite "insnöad" på kriminalböcker och Anna Janssons gillar jag.

Inga kommentarer: