31 januari 2008

Tatuerad torso - Helene Tursten

10 Januari 2008

Bland stenarna på en strand utanför Göteborg upptäcks delar av en styckad manskropp. Det enda polisen har att gå efter är en mycket speciell tatuering på torson. Tatueringen leder kriminalinspektör Irene Huss till Köpenhamn, och till den mystiske Tom Tanaka.

Fyndet av det skändade liket är upptakten till fler otäcka mord. Irenes känsla av att mördaren finns i hennes närhet växer sig hela tiden starkare, samtidigt blir hon allt mer besatt av att lösa fallet och utsätter sig för ogenomtänkta risker.

Ojoj när jag trodde böcker inte kunde bli mer spännande läste jag denna. Spänningen stiger sida för sida och jag kunde inte lägga ifrån mig boken. Även här en helt otrolig historia med många inblandade som sakta men säkert knyts ihop.

Helene har ett sätt att skriva så jag ser bilder framför mig precis så som hon beskriver det och det är verkligen på gott och ont. Helst i denna bok.


Inga kommentarer: